Головна » 2012 » Апрель » 7 » Інформатика у школі: якою їй бути
07:10
Інформатика у школі: якою їй бути

Тези до нової навчальної програми з інформатики для учнів 5–9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів

 Шкода, якщо при розробці нових навчальних програм з інформатики будуть утрачені надбання, відпрацьовані в реальному навчальному процесі у школах України багаторічним використанням і вдосконаленням. Таке в нашій освіті вже не раз траплялось, коли з приходом нового авторського колективу, за яким стоять великі видавництва та їхні гроші, усе "старе" викидалося на смітник і за державні кошти запускалася розробка нових навчальних програм і, відповідно, друк нових, не завжди кращих, підручників.

  За такою практикою районні, міські й обласні управління освіти щоразу заново мобілізують і перенавчають усіх своїх учителів на різноманітних курсах, розробляють масу платних методичок, що друкованим потоком ідуть у школи. Чиновники від освіти слідкують за беззаперечним виконанням вказівок і директив Міністерства освіти по впровадженню в навчальний процес "нового", учителі знову і знову витрачають час і ресурси на розробку нових календарних планів, нових конспектів уроків, їх методичного наповнення, складають нові тести тощо.

  На нашу думку, при розробці нової програми одним із завдань має бути: створити із уже існуючого матеріалу гнучку, ефективну, уніфіковану навчальну програму для 5–9-х класів, яка б мінімізувала подальші зусилля з її підтримки (написання підручників, розробки методичних і дидактичних матеріалів тощо).

  У подальших міркуваннях значно використано фрагменти навчальних програм з інформатики, схвалених комісією з інформатики науково-методичної ради з питань освіти МОНМС України: "Основи програмування мовою Лого. 5–6 класи" (протокол № 1 від 13. 01. 2011 р); "Єдиний базовий курс. 7–9 класи" (протокол № 1 від 13.01.2011 р); "Єдиний базовий курс. 9–11 класи" (протокол № 4 від 03.06.2011 р). Програми опубліковані у журналі "Інформатика в школі" № 8 (32) за 2011 р. і № 1 (37) за 2012 р. відповідно.

  Найбільш прийнятною схемою для розробки навчальних програми з інформатики для 5–9-х класів, системно й логічно узгодженої між початковою та профільною школами є така: у 24-х класах вивчається "Початковий курс"; у 59-х класах "Базовий курс", а в 1011-х профільні курси за вибором.

  З 5-го класу розпочинається вивчення базового курсу інформатики за лініями ІКТ (операційні системи, офісні засоби, Інтернет) та ОАП (основи алгоритмізації та програмування).

  Принципи розподілу навчальних годин для 5–9-х класів, відпрацьовані у школах України багаторічним використанням і розробкою відповідних навчальних засобів, можуть бути такі:

ІКТ як базовий курс вивчаються в 5–7-х класах по 16−21 год щороку; у 8–9-х класах по 35 год щороку;

ОАП як базовий курс вивчаються в 5–7-х класах по 14−19 год щороку;

у 8–9-х класах за рахунок другої години вивчаються допрофільні курси за вибором по 35 год щороку;

допрофільні курси передбачають удосконалення знань і навичок з ІКТ і (або) ОАП, з урахуванням подальшої профілізації старшої школи;

дозволяється перерозподіляти в межах навчальної програми кількість годин на вивчення тем.

 

 

 


Прикріплення: Картинка 1
Переглядів: 406 | Додав: фіфа | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: